Jak wybrać odpowiedni nadruk na koszulkę?

Możliwość naniesienia na koszulkę własnego nadruku ma wiele zalet. Możesz za jego pomocą wyrazić siebie, podarować spersonalizowany prezent czy rozpowszechnić logo firmy. Jak wybrać odpowiedni nadruk? Sprawdź najważniejsze kryteria wyboru.

Co chcesz przekazać przy pomocy nadruku?

Pierwszym aspektem, na który większość osób zwraca uwagę, decydując się na wykonanie własnego nadruku na koszulce, jest jego wygląd. Na spersonalizowanej koszulce możesz wyrazić, co tylko zechcesz. Najpopularniejszymi motywami są wizerunki idoli, nazwy zespołów muzycznych czy ulubione cytaty. Koszulka z własnym nadrukiem może stanowić również sposób na upamiętnienie ważnej chwili w życiu. Tego typu odzież możesz podarować w prezencie na okrągłe urodziny, parapetówkę czy rocznicę ślubu. Dobrym pomysłem jest również umieszczenie na koszulce zabawnego motta właściciela stroju.

Nadruk reklamowy na koszulce

Zupełnie inną kategorią nadruków na koszulkę są loga i nazwy firm, którymi charakteryzuje się odzież reklamowa. Jeśli planujesz pojawić się na koncercie, wydarzeniu sportowym czy miejskim festyni możesz w ten sposób zdobyć nowych klientów. W tym przypadku zwróć uwagę na to, by nadruk był czytelny i widoczny nawet ze znacznej odległości. Pomoże Ci w tym dopasowanie właściwego rozmiaru nadruku oraz rozsądne skomponowanie kolorów.

Metoda nanoszenia nadruku

Gdy wybierzesz już motyw swojej koszulki, zwróć uwagę również na technikę, która zostanie wykorzystana, aby wykonać nadruk. Do najpopularniejszych i najatrakcyjniejszych metod należą:

  • Sitodruk, czyli druk sitowy - świetnie sprawdza się na koszulkach z bawełny i poliestru. Pozwala nanieść bardzo drobne - dopracowane w każdym detalu - nadruki, które będą odporne na spieranie. Jest to jednak metoda nieopłacalna w przypadku zamawiania jednej sztuki koszulki.
  • Folia Flex polecana jest do prostych, dużych nadruków. Specjalne folie do odzieży są docinane do oczekiwanego wzoru, a następnie wgrzewane w koszulkę. Dzięki temu nie ulegają uszkodzeniu podczas prania. Metoda ta pozwala jednak na wykonanie wyłącznie jednokolorowych nadruków.
  • Haft jest jedną z najelegantszych form nanoszenia nadruku na koszulki. Prezentuje się bardzo atrakcyjnie i jest dostępny w wielu wariantach kolorystycznych, które nie tracą swojej intensywności. Ze względów technicznych haft komputerowy nie jest opłacalny w przypadku pojedynczych sztuk oraz uniemożliwia wierne odwzorowanie detali.
  • Sublimacja sprawdza się najlepiej na koszulkach z domieszką poliestru w jasnych kolorach. Na takim materiale pozwala nanieść nawet najbardziej skomplikowane wzory w pełnej gamie kolorystycznej. Tusz sublimacyjny wnika w strukturę materiału, dlatego jest niewyczuwalny i wytrzymały.
  • DTG jest najlepszą metodą dla pojedynczych sztuk koszulek ze spersonalizowanym nadrukiem. Dowolna grafika jest nanoszona na tkaninę przy pomocy drukarki do tekstyliów i wnika we włókna. Obraz jest odwzorowany niezwykle realistycznie, ale wymaga ostrożnego prania. Satysfakcjonujące efekty otrzymasz na koszulkach, w których składzie 80% stanowi bawełna.

Miejsce wykonania projektu

Po przygotowaniu odpowiedniego projektu nadruku warto zastanowić na tym, gdzie zrealizujesz zamówienie. Najlepszym wyborem będzie skorzystanie z usług sklepów, w których możesz zamówić zarówno koszulkę, jak i nadruk. Dzięki temu będziesz mieć pewność, że technika będzie dopasowana do typu materiału, a dodatkowo zaoszczędzisz czas.

Ciesz się spersonalizowanym nadrukiem na koszulce

Własny nadruk na koszulce ma wiele zalet. Mamy nadzieję, że dzięki naszym poradom bez problemu wybierzesz odpowiedni wygląd koszulki oraz sposób realizacji zamówienia.