Znak towarowy starszy od Coca-Coli® - początki
W 1851 roku dwóch braci z Rhode Island, w Stanach Zjednoczonych, Robert i Benjamin Knight, wpadli na pomysł założenia firmy, która zajmowałaby się produkcją i dystrybucją tkanin bawełnianych i tekstyliów. Firma początkowo nosiła nazwę B.B. and R. Knight Corporation by po pięciu latach, zainspirowani rysunkiem owoców córki jednego z klientów, Rufusa Skeel’a, przeistoczyć się w nazwę Fruit of The Loom.
W 1871 roku nazwa Fruit of The Loom stała się oficjalną nazwą, która do chwili obecnej pozostała niezmienna. Jest to jeden z najstarszych znaków handlowych, starszy nawet od firmy Coca- Cola czy też żarówki elektrycznej.
XXI wiek - przejęcie przez Warrena Buffeta i nowe kierunki rozwoju
W roku 2002 Fruit of The Loom została przejęta przez Berkshire Hathaway Group, której prezesem był jeden z najznamienitszych biznesmenów na świecie - Warren Buffett. Możliwość pozostania częścią takiej organizacji dało firmie bezpieczeństwo finansowe oraz mocną bazę, na której można było budować przyszłość marki.
Korzenie firmy są typowo amerykańskie lecz mimo to, od ponad trzech dekad, z powodzeniem zadomowiła się ona na Starym Kontynencie. Dystrybucyjna sieć obejmuje ponad 30 krajów europejskich i systematycznie się powiększa. Kwatera główna i centrum dystrybucyjne firmy znajduje się Kaiserslautern w Niemczech.
Dodatkowo, we wszystkich ważniejszych krajach znajdują się grupy starszego kierownictwa, a na każdym rynku utworzona jest sieć kierowników działu sprzedaży co prężnie wpływa na codzienny rozwój firmy i zapewnia doskonały poziom obsługi klientów.
Rosnąca w siłę pozycja marketingowa firmy Fruit of The Loom pozwala w 2006 roku przejąć Russell Brands (producenta m.in. takiej marki jak Russell Athletic) za kwotę prawie 600 milionów dolarów.
Powodem do dumy firmy może być również jeden z największych, nowoczesnych zakładów, znajdujący się w Maroku i zbudowany wg indywidualnego projektu. Zajmuje on powierzchnię około 73 boisk piłkarskich i jest drugim co do wielkości obiektem w Afryce. Zakład ten posiada własną stację elektroenergetyczną oraz stację uzdatniania wody i recyklingu co powoduje, że jest praktycznie samowystarczalny. Ciekawostką może być fakt, że fabryka posiada również zespół strażacki, pracujący 24 godziny na dobę, by zapewnić poczucie bezpieczeństwa personelowi, który tam przebywa.
Produkcja dzienna to przeszło dwa miliony sztuk „owocowej odzieży” tygodniowo, dostarczanej do ponad 75 krajów.
Rozmiar produkcji w Maroku może budzić wrażenie. Firma zatrudnia prawie cztery tysiące pracowników pracujących w systemie wielozmianowym, w zakładach produkcyjnych i szwalniach, dbając jednocześnie o ich warunki pracy, dobrobyt oraz okazując należny im szacunek za ich wkład w rozwój i silną pozycję firmy na rynku oraz zapewniając im również opiekę zdrowotną i stomatologiczną, transport oraz różnego rodzaju szkolenia.
Olbrzymie rezerwy magazynowe gwarancją ciągłości zaopatrywania klientów w ich ulubioną markę.
Firma całkowicie kontroluje proces produkcji, co oznacza, że ich usługom można zaufać w takim samym stopniu, co jakości – w magazynach zawsze przechowywane jest 50 milionów sztuk odzieży, co pozwala zapewnić bardzo dużą głębię asortymentową.
Od samego początku istnienia priorytetem było nastawienie na jakość produkowanej odzieży. Całkowita kontrola nad jakością odbywa się we własnych fabrykach, co jest niezwykle ważne, ponieważ pozwala obserwować cały proces produkcji i eliminować ewentualne błędy lub też wprowadzać wszelkiego rodzaju innowacje.
Fruit of The Loom to pewność dobrej jakości materiałów, odpornych na mechacenia. Większość koszulek wykonana jest z dzianiny o drobnym splocie, idealnie nadających się pod nadruk. Ich struktura ma bezpośredni wpływ na trwałość nakładanych na nich zdobień.
Doskonała odzież na każdą porę roku. Gwarancja jakości, komfortu i wygody.
Podsumowując - marka Fruit of The Loom z pewnością przypadnie do gustu każdemu i da dużo satysfakcji z noszenia ich odzieży. Bogata oferta fasonów i krojów pozwoli eksperymentować w poszukiwaniu własnego stylu podpartego pełną paletą kolorów.